ԱՄՆ-ի նախագահ Ջո Բայդենը հայտարարել է, որ ուկրաինական զորքերի հարձակումը Կուրսկի շրջանում Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինին իսկական երկընտրանքի առաջ է կանգնեցնում. սա տեղի ունեցողի վերաբերյալ ամերիկացի առաջնորդի առաջին պաշտոնական մեկնաբանությունն է։ «Մենք անմիջական, մշտական կապի մեջ ենք ուկրաինացիների հետ։ Սա այն ամենն է, ինչ ես կարող եմ ասել դրա մասին, քանի դեռ հարձակումը շարունակվում է», - ըստ Ֆրանսպրես գործակալության՝ հայտարարել է Բայդենը:               
 

ԴՐԱԽՏԸ ՈՐՊԵՍ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ԿԱՏԵԳՈՐԻԱ

ԴՐԱԽՏԸ ՈՐՊԵՍ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ԿԱՏԵԳՈՐԻԱ
07.05.2010 | 00:00

Փոփոխությունները, իհարկե, անհրաժեշտ են: Ով ասի` անհրաժեշտ չեն, նա քաղաքացի չէ: Հայ չէ: Կամ էլ հայ է ու քաղաքացի, բայց Հայաստանում չի ապրում: Կամ էլ ընդհանրապես չի ապրում, այլ գոյատևում է: Կամ էլ ապրում է հայկական սերիալում: Մի խոսքով, փոփոխություններն անհրաժեշտ են: Անցանք առաջ: Ոչ թե «Առա՛ջ, Հայաստան», որովհետև պարզ չէ` դեպի ուր, ինչքան ու ինչպես, այլ առաջ` դեպի մտքի բարձունքները: Միտքը կա, քանի որ երեք հազար տարվա պատմություն ունի: Բարձունքները կան, քանզի մենք ենք, մեր սարերը: Բարձունքների շուրջը պարելու փորձն էլ կա, քանի որ պարացրել են: Ամեն ինչ կա: Բացի փոփոխություններից: Այսինքն` ամենակարևորը չկա: Երբ ամեն ինչ կա, բայց ամենակարևորը չկա, մարդիկ սկսում են նյարդայնանալ: Բարկանալ: Վերլուծել: Անիծել: ՈՒ կա՛մ հավատն է փլվում, կամ ընտանիքը, կա՛մ պետությունը: Մի խոսքով, ինչ-որ բան հաստատ փլվում է: Բացի բարձունքներից, որոնք անսասան են: Հետո նույն բարձունքներին հայտնվում են բոլշևիկներն ու ասում` դե, ամեն ինչ փլուզեցինք, հին աշխարհը գրողի ծոցն ուղարկեցինք, հիմա սկսում ենք նոր աշխարհ կառուցել: Տաք սրտով, սառը գլխով ու մաքուր ձեռքերով: Հին, բայց միշտ երիտասարդ ու անսասան հայկական բարձունքների վրա: Բա դա մեզ պե՞տք է: Ճիշտ է, Շանթը գրել է «Հին աստվածները», բայց հաստատ ուրիշ բան նկատի ուներ: Ինչ նկատի ուներ Շանթը, հասկանալի է: Ի՞նչ նկատի ունեն մեր իշխանությունները` դեռ հասկանալի չէ: Այսինքն, հասկանալի էլ չէ` ի՞նչ-որ բան նկատի ունե՞ն, թե՞ ոչ: Չնայած, երևի թե պիտի նկատած լինեն, որ իրավիճակը բարդ է, իսկ առջևում ընտրություններ են: Որոնցում, իհարկե, կարելի է հաղթել և առանց լուրջ փոփոխությունների, բայց այդ դեպքում հաղթանակն էլ լուրջ չի ընկալվի:
Տարբեր ուժեր տարբեր փոփոխություններ են առաջարկում: ՈՒժերի ներածի չափով: Ոմանք առաջարկում են Հայաստանը դարձնել դրախտ: Քաղաքական, տնտեսական ու սոցիալական: Հետաքրքիր առաջարկ է, բայց մի քիչ համարձակ, առավել ևս, որ ոչ ոք դրախտում չի եղել (եթե, իհարկե, Ադամն ու Եվան հայ չեն) ու չի պատկերացնում այնտեղի անցուդարձը: Մյուսները հակված են Հայաստանը պահելու քավարանի կարգավիճակում: Քավել այստեղ նախկին կյանքերի մեղքերը` հայրենասիրական պոռթկումների ու միաժամանակ սրտխառնոցի նոպաներով տառապելով, ինչը զուտ հայկական հիվանդություն է, հետո մեկնել զարգացած երկրներ նոր մեղքեր կուտակելու: Քանի որ բարիքները զարգացած երկրներում շատ են ու բազմապիսի, իսկ պայքարն այդ բարիքների համար` թեժ ու սկզբունքային: Կամ էլ` հակառակը: Ապրել զարգացած կամ զարգանալու ցանկություն ունեցող երկրներում ու երեք տարին մեկ գալ Հայաստան` մեղքերը քավելու: Այս տարբերակում Հայաստանն ընդամենը պատմական հայրենիք է, որտեղից կարելի է մի բուռ հող տանել, դնել բարձի տակ ու մեկ-մեկ սրտաճմլիկ երազներ տեսնել: Իհարկե, պատմական հայրենիքն էլ է հայրենիք, բայց ավելի շատ պատմական է, քան իրական: Տիգրան Մեծ, ծովից ծով, երազից երազ: Մի խոսքով, թռիչքներ երազում և արթմնի: Ֆիլմի սյուժե է: Գուցե Կաննի փառատոնի համար: Կամ էլ` Օսկարի: Չնայած մեկ միլիոնանոց ամերիկյան հայության մեջ, բացի Մամուլյանից, որը շատ վաղուց էր, ոչ մի հայտնի հայազգի ռեժիսոր այդպես էլ չհայտնվեց: Կանադայում հայտնվեց: Ռուսաստանում ու Ֆրանսիայում` նույնպես: Ամերիկայում` ոչ: Տարօրինակ է, բայց փաստ` հեքիաթների մայրաքաղաք Հոլիվուդը հայերի վրա լավ չի ազդում: Բայց մենք շեղվեցինք բուն նյութից, որը ոչ թե Հոլիվուդի, այլ փոփոխությունների անհրաժեշտության մասին է: Եվ տարբերակների, որոնցից մեկը, իհարկե, դժոխայինն է: Սա չենք քննարկի, չնայած այդպիսի ուժեր էլ կան, ու դա էլ է հնարավորություն: Ի վերջո, ի՞նչ է ժողովրդավարությունը, նույնիսկ հայկական ժողովրդավարությունը, եթե ոչ ընտրություն տարբեր հնարավորությունների միջև: Իսկ ո՞ր նորմալ մարդը և, մասնավորապես, նորմալ հայ մարդը կընտրի դժոխքը, բնականաբար, եթե էքստրեմալ տուրիզմի սիրահար չի: Ոչ ոք չի ընտրի, Պողոսից սկսած, նախագահով վերջացրած:
ՈՒրեմն, պարզեցինք, որ էզոթերիկ փոփոխություններն ընդամենը հետևանք են, որ առաջ են գալիս սոցիալական, տնտեսական ու քաղաքական փոփոխությունների արդյունքում: Պարզեցինք, որ դրախտը ցանկալի է, բայց անհավանական, քավարանը հավանական է, բայց սովորական, դժոխքն էլ ճաշակի հարց է: Ով ցանկություն ունի, կարող է գնալ այնտեղ: Իսկ ով չունի, պետք է սատարի փոփոխություններին: Քանզի մոտենում են ծանր ժամանակներ, և դրանց դիմակայել հնարավոր կլինի միայն փոխվելով մասնավորապես ու փոխելով երկիրն ընդհանրապես:
Արամ ՅԱՎՐՈՒՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1112

Մեկնաբանություններ